onsdag 2 mars 2011

Skype, en bra vän..

Som långresenär och utlandsboende, det finns en sak som gör att det ibland inte känns som att man är längre bort än grannstaden från familj och vänner där hemma. Skype. Att man kan enkelt ringa hur länge som helst utan telefonkostnader. Jag har tom skype i mobilen. Hur smidigt som helst! Perfekt när man går hem en sen kväll och vill prata med någon som är vaken. Genom telefonen är det dessutom betydligt bättre samtalskvalitet i jämförelse med att prata via min dator.

Min pappa är ett bra exempel på en Skype ambassadör. Han övertalar ALLA om att skaffa skype och adda mig. :) Jag pratar också med honom var och varannan dag. På julafton sjöng min familj där hemma, några familjevänner i Thailand och jag i Australien Hej Tomtegubbar tillsammans via Skype.

Att kunna vinka till min brorson som är ett år på skype gör mycket för att inte känna sig så långt bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar