söndag 6 mars 2011

Australien reseplanering

Jag är i Australien på ett års långt Working Holiday visum för att få mer internationell arbetslivserfarenhet. Jag har valt att jobba och spara pengar till vidare resor och inte resa allt för mycket under tiden jag är här. Mer skaffa en riktigt vardag på andra sidan klotet. Dock är det vissa delar som jag tidigare missat när jag reste runt och ska försöka hinna med under min tid här.

Dessa kommer ni intensivt att få följa förberedelserna inför.



Perth- Västkustens pärla där vädret alltid är fint och du alltid har en BBQ nära. Dock ligger det extremt långt ifrån allt. Nästa stad. Nästa land.



Australien Outback/ Ularu- Jag bor mitt inne i stan. Endast en minimal del av Australien är tätbefolkat. Större delarna är öken och mil åter mil utav ingenting. Kollegor och vänner pratar oavbrutet om känslan av att inte se horisonten och bara köra. Den ska jag också känna.

Fraser Island- Sandön som har en motorväg av sand. Där vattnet är kristallklart men du inte kan bada på grund av de nyfikna vännerna som lever i havet.. Dingos som hälsar på lägerelden sent om kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar