tisdag 1 mars 2011

Sydamerika runt!

En drömresa för mig sedan några år tillbaka är Sydamerika runt, en resa jag kommer att göra inom ett par år!

Jag vill vandra Inca leden, se Machu Picchu, uppleva Amazon regnskogen, Saltöken Salar de Uyuni, Lake Titicaca, Salsa och Stek i Argentina. Se åsnor och tanter i färgglada kläder. Andas frisk luft och höra latinospanska.

I min reseinspirationsbok, där jag skriver upp alla resor som jag vill göra och fyller på med information, har jag ett kapitel som börjar bli fylld av olika turer och resemål. Räkna med att även kategorin Sydamerika här i bloggen kommer att bli minst lika fylld med inspiration och möjligheter!

 
Saltöken i Bolivia bild lånad från Travel-Bolivia


Sydamerikanska damer bild lånad från Kilroy 


Machu Picchu bild lånad från Escaped to Peru
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar